گروه جهادی بسیج شهید حججی شهر بردستان یکی از همان گروه های مردمی است که کمر همت بسته اند تا دستی باشند برای بلندکردن هم نوع خود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی از بوشهر، جهاد در راه خدا، مسیر افرادی است که اخلاص را با وجود خود یکی ساخته اند و شاید دیدن افرادی که از جان، مال، زمان و… خود مایه می گذارند تا سختی دوران را بر هموطنان خود کم سازند، مایه آرامش خاطر شود.

 

 

 

واما وجود افرادی که در اوضاع نابسامان اقتصادی، دست هموطنان خود را می گیرند تا سرپناهی بی سقف نباشد و سفره ای خالی نماند، موجب امید است.

 

 

 

گروه جهادی بسیج شهید حججی شهر بردستان یکی از همان گروه های مردمی است که کمر همت بسته اند تا دستی باشند برای بلندکردن هم نوع خود.

 

 

 

محمد جواد موسوی کراماتی، مدیریت گروه جهادی شهید حججی در گفت و گو با خبرنگار رخداد جنوب انگیزه تشکیل این گروه را کمک به مستضعفان دیار خود خوانده و بیان داشت: از سال ها قبل با برخی از دوستان به صورت گسترده کارهای جهادی را در جهت کمک به محرومین پیش می بردیم که سرانجام در سال ۱۳۹۷ با همکاری بسیج برآن شدیم که کار گروه را تشکیلاتی کرده و به صورت منسجم فعالیت های خود را شروع کنیم.

 

 

 

 

 

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد از کمک ها و حمایت های انجام شده از گروه، مردمی بوده، اظهار کرد: اعضای گروه جهادی به دوبخش ثابت و غیر ثابت تقسیم شده اند که حدود چهل نفر عضو ثابت داریم که همه اعضا از رده سنی ۱۶ تا ۳۰ سال محصل یا شاغل هستند و اغلب آنها نیز جوانان ۲۵ سال هستند و البته تعداد زیادی از افراد دیگر نیز به صورت پاره وقت در این راه به ما کمک می کنند.

 

 

 

کراماتی با اشاره به اینکه مردم اغلب به صورت خودجوش در جهت همکاری اقدام می کنند، تصریح کرد: برای جذب نیرو برای گروه جهادی شهید حججی، از پوسترهای تبلیغاتی با عنوان ” ماهی ده ساعت کارجهادی” استفاده کرده ایم و افرادی نیز از طریق سنگرهای مساجد جذب شدند.

 

 

 

مدیریت گروه جهادی شهید حججی ادامه داد: از آنجایی که شهر بردستان مهاجرت پذیر است و فقر و نابسامانی زیادی در آنجا حکم ران است، اکثر فعالیت های گروه در سطح شهر بردستان است و تمام تلاش خود را در جهت بهبود وضعیت مردم دیار خود به کار می بریم و البته به دلیل حجم بزرگ همکاری های مردمی و علاقه مردم در این کار، ما سه گروه مستقل دیگر در شهر های دیر و دوراهک و روستای لبمدان بالایی(از توابع شهرستان دیر) تشکیل داده ایم.

 

 

 

وی فعالیت های گروه جهادی شهید حججی را در سه بخش عمرانی، درمانی و فرهنگی معرفی کرده و افزود: ما تا قبل از دوران کرونا فعالیت هایی در جهت ساخت و ساز خانه های محرومین داشته ایم که پس از مدتی به دلیل شرایط، کار را لغوکردیم و البته بعد از مدتی دوباره در این حیطه نیز فعالیت خود را  از سر گرفتیم؛ بخشی دیگری از فعالیت ها نیز در قسمت پرستاری خانگی و کمک به افراد نیازمند است به عنوان مثال افراد بیماری که توان مالی کافی ندارند، پزشک گروه جهادی به صورت رایگان، بیمار را ویزیت می کند.

 

 

 

بخش دیگری از فعالیت های گروه نیز اجرای کلاس های قرآنی و مباحث تربیت دینی و همچنین کلاس های کمک آموزشی می باشد و البته در دوران کرونا نیز با توجه به شرایط به وجود آمده با ایجاد کارگاه تولیدی ماسک متشکل از ۵۰ نفر از بانوان به مدت ۳۰ روز، ۴۸ هزار ماسک تولید کرده و در سه مرحله در بین تمام خانواده های شهر بردستان، گروه های خاص و… پخش کردیم.

 

 

 

 

 

کراماتی از انگیزه نیروهای خود چنین گفت: وقتی عضوی به گروه می آمد در طی گذشت مدتی از انگیزه ورود و همکاری، سوال می شد که می گفتند ما در ابتدا صرفا در جهت گذران وقت و تفریح وارد کار شدیم اما بعد ها عرصه بزرگتری از فعالیت و انگیزه ها را دیدم که هدف ما نیز در این میان تغییر کرده و تمام فعالیت های ما در جهت حفظ آرمان های انقلاب و رضایت خداوند شکل گرفت.

 

 

 

وی با اشاره به خاطرات دوران فعالیت گروه جهادی، یادآور شد: بهترین خاطره ما زمانی بود که کودکی از همان خانواده های محروم که زمانی به آنها در ساخت و ساز خانه شان کمک کرده بودیم با دیدن ما که از کوچه در حال عبور بودم، به سمت مادرش رفته و با ذوق به مادرش گفت: مادر بسیجی ها باز آمده اند کمکمان کنند.

 

این بهترین جمله ای بود که از آن کودک شنیدم چراکه خرسند بودم از اینکه تواسنته ایم به نام بسیج و اسلام برای آن کودک ذهنیت خوبی را بسازیم.

 

 

 

 

 

 

 

جواد کراماتی خاطرنشان کرد که ارگان های مختلفی ازجمله سپاه ناحیه سیدالشهدا(ع) شهر دیر، حوزه بسیج ثارالله بردستان، شهرداری شهر و… در جهت همکاری با گروه، فعالیت داشته اند اما اصل و پایه تمام فعالیت های گروه جهادی، کمک ها و محبت های مردم است.

 

 

 

 

 

مدیریت گروه جهادی شهید حججی شهر بردستان در پایان اظهار داشت: من تا به حال در زندگی خود و دوستانم ندیده ام که فعالیتی در جهت یاری فقرا انجام داده باشیم و خداوند ده برابر آن را به ما عطا نکرده باشد و در این راستا از تمام مردم دعوت می کنم که از تجملات و اضافات زندگی بزنند و در جهت کمک و یاری همنوع خود هرطور که می توانند کمک نمایند.

 

 

 

گزارش تصویری این گروه را می  توانید با زدن بر روی جزئیات بیشتر مشاهده فرمایید.

 

/انتهای پیام

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.